Scrappträff + embossing guide!

Idag åkte jag hem till Caroline för att ha en "scrappträff" med henne. Vi satt och funderade länge på vad vi skulle göra för något. Till slut kom vi på några saker. En av dem var att göra en guide på hur man gör med embossing. Här är guiden, har ni frågor så maila! :


1. Jag tog ett av mina papper som jag tyckte var fint. Har köpt detta på Storyhouse. Jag skar ut det rakt och fint med Carolines papperskärare. Sedan vikte jag det såhär.


2. Jag valde några av mina stämplar. Tryckte ner dem i Carolines stämpel för embossing. Det blir genomskinligt så att stämpeln inte syns igenom.


3. Jag tog stämpeln och tryckte ner den på pappret på ett lämpligt ställe. Innan dess hade jag tagit ett enfärgat papper och skurit ut snyggt. Och limmat fast det på det andra pappret. 

4. Såhär såg det ut efter att jag hällt på embossing pulvret.

5.Jag tog värmepistolen och riktade mot motivet. Efter några sekunder ändrade motivet färg och blev blankare.
Det här är slutresultatet av embossingen.

Kortet är inte klart än så fortsättning följer! / Emily

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0